طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج (Landing Page) تو یه بازاریابی موثر و تبدیل بازدید کنندگان به مشتری خیلی مهمه. در این مطلب درباره اصول طراحی صفحه فرود صحبت میکنیم.

سرفصل محتوا

  • صفحه فرود یا لندینگ پیج (Landing Page) چیه؟
  • شکلای جور واجور صفحه فرود
    • صفحات اصلی
    • میکروسایت
    • اختصاصی
  • صفحه فرود Lead gen
  • صفحه فرود Click-through
  • نسبت توجه (Attention Ratio) در طراحی صفحه فرود
  • مراحلی که مشتری در روند خرید طی کنه (قیف AIDA)
    • آگاهی (awareness)
    • علاقه (interest)
    • اشتیاق (desire)
    • اقدام (action)
  • بازدیدکنندگان لندینگ پیج و مخاطبان هدف
    • مرورگرا (Browsers)
    • ارزیابان (Evaluators)
    • معامله گرها (Transactors)
    • مشتریان (Customers)
  • نکات بسیار مهم در طراحی صفحه فرود (لندینگ پیج)

صفحه فرود یا لندینگ پیج (Landing Page) چیه؟

صفحه فرود یا لندینگ پیج به صفحه ای میگن که با هدف بازاریابی ساخته شده و اولین صفحه ای هست که بازدیدکننده از راه کمپینای تبلیغاتی وارد اون می شه.

توضیحات بیشتر در مورد تعریف صفحه فرود رو می تونین در مطلب صفحه فرود Landing Page چیه؟ بخونین.

شکلای جور واجور صفحه فرود

قبل از شروع طراحی صفحه فرود باید با شکلای جور واجور صفحه فرود آشنا باشیم تا بسته به هدفی که داریم تصمیم بگیریم که چه یه جور از صفحات فرود رو طراحی کنیم. سه دسته بندی اصلی صفحات فرود :

صفحات اصلی

معمولا صفحه اول، صفحه دسته بندی اجناس و… که جزو صفحات اصلی سایت ما هستن، جزئی از این دسته قرار می گیرن. در صفحه اول معمولا تموم کار و کاسبی ما معرفی میشه و بسته به مدل کار و کاسبی اطلاعاتی که در این صفحه قرار میگیره فرق داره.

مثلا شرکتای ارائه دهنده خدمات(lead gen) ممکن هست خدماتشون و نظرات کاربران خود رو در این صفحه نمایش بدن و فروشگاه های اینترنتی هم پرفروش ترین جنسا و دسته بندی محصولاتشون رو در صفحه اول به نمایش در بیارن.

در بعضی مواقع ایده خوبی نیس که از صفحات اصلی سایت به عنوان یه صفحه لندینگ پیج استفاده کنیم اما سایتای موفق زیادی هم هستن که اینکار رو انجام دادن و نتیجه هم گرفتن، نمونه اون سایت پونیشاه و همینطور بعضی از فروشگاه های اینترنتی که صفحه دسته بندی محصولاتشون رو به عنوان لندینگ پیج استفاده میکنن.

میکروسایت

میکروسایت مکمل و شاخه ای از سایت اصلیه که به صورت جدا از هم عمل می کنه. میکروسایتا می تونن کاربرده های زیادی واسه برندا داشته باشن.

مثلا بعضی از برندا واسه دقیق شدن و فوکوس کردن روی یه کمپین خاص و یا واسه داستان سرایی از میکروسایتا استفاده می کنن. باوجود اینکه میکروسایتا معمولا از چندین صفحه تشکیل می شن ولی بازم به عنوان صفحه فرود شناخه می شن.

نمونه: شرکت Bolthouse Farms که کالاهایی مثل آبمیوه تولید می کنه و شعارش “اجناس سالمتر” است میکروسایتی به نام UrWhatUPost.com ساخته تا به مردم نشون بده چقدر در شبکه های اجتماعی درباره غذاهای سالم و چقدر درباره غذاهای ناسالم صحبت میشه!

با کمک هشتگا اطلاعاتی رو جمع آوری کرده و داخل این میکروسایت به نمایش گذاشتن تا طرز تفکر مردم رو درباره این موضوع تغییر بدن.( wtf در بالای سایت مخفف what the foodه  )

اختصاصی

در طراحی صفحه فرود اختصاصی معمولا از منو و navigation استفاده نمی شه و تمرکز اصلی روی فراخوان عمل (Call to action) هست که این فراخوان میتونه پر کردن یه فرم، دانلود کاتالوگ، ثبت نام و یا خرید محصول باشه.

از بین سه دسته بندی لندینگ پیج که  معرفی شد مطمئنا محبوب ترین و اثرگذارترینش صفحه فرود اختصاصی هست که در کمپینای ppc (تبلیغات کلیکی مانند ادوردز)، کمپینای سئو و… مورد استفاده قرار میگیره.

ویژگیایی که یه لندینگ پیج اختصاصی رو از بقیه جدا می کنه

در این نوع صفحه فرود تمرکز اصلی روی یه عمل تبدیل (conversion action) خاصه.

نسبت به بقیه صفحات کمترین حواس پرتی رو داره .

روند تبدیل بازدیدکننده به مشتری به آسونترین شکل ممکن طراحی می شه.

بسیار هدفمنده و واسه مخاطبان هدف طراحی می شه.

صفحه فرود اختصاصی معمولا به دو دسته تقسیم می شه :

صفحه فرود Lead gen

با ارزش ترین اطلاعاتی که در صفحه فرود lead gen از بازدیدکننده میتونیم بگیریم ایمیل و یا شماره تلفن اوناس که به ما این اجازه رو میدن که از این روش با اونا در رابطه باشیم و بتونیم از راه بازاریابی اونا رو به مشتری تبدیل کنیم.

گرفتن اطلاعات بازدیدکننده بجای دانلود یه کتاب الکترونیکی و… میتونه راه خوبی واسه ایجاد رابطه و در آخر تبدیل اون بازدیدکننده به مشتری باشه اما واسه همه کاربردی نیس.

مثلا ما در صفحات فرودم خوددر رابطه با خدماتی که ارائه می کنیم اطلاعاتی رو به مشتری می دیم و تلاش می کنیم اعتمادش رو جلب کنیم و بعد از اون میخوایم که اگه به خدمات ما نیاز/علاقه داره اطلاعاتش رو در فرم وارد کنه تا ما در سریعترین زمان ممکن با اون تماس بگیریم.

ما عوضش این موارد میتونیم از مشتری اطلاعات (مثل ایمیل، شماره تلفن و…) بخوایم :

دانلود کتاب الکترونیک، مقاله آموزشی و بقیه مواردی که مربوط به بازاریابی محتواست.

بازاریابی محتوا

اشتراک خبرنامه، وبلاگ و…

ثبت نام جهت دسترسی به دوره های آموزشی انلاین، وبینارها و…

درخواست مشاوره

درخواست سرویس دهی به صورت آفلاین

صفحه فرود Click-through

در لندینگ پیج click-through برخلاف لندینگ پیج lead gen فرمی وجود نداره و عوضش هدف، راضی کردن بازدیدکننده واسه بازدید صفحه دیگه ایه که در واقع تبدیل (conversion) در اون اتفاق میفته.

معمولا صفحه فرود click-through در فروشگاه های اینترنتی مورد استفاده قرار میگیره تا از این روش بازدیدکننده با محصول آشنا شه و اشتیاق و علاقه ای جهت خرید اون محصول پیدا کنه و در آخر روی دکمه ای که در صفحه به عنوان عمل تبدیل(conversion action) هست کلیک کنه تا خرید رو بکنه.

صفحه فرود click-through واسه موارد زیر کارایی داره:

خرید اینترنتی (با هدایت بازدیدکنندگان به سبد خرید)

ثبت نام واسه مشاهده دمو و استفاده آزمایشی از خدمات

دانلود کاتالوگ و یا خلاصه ای از یه کتاب

نسبت توجه (Attention Ratio) در طراحی صفحه فرود

نسبت لینکای یه صفحه فرود رو به یه عمل تبدیل (conversion action) نسبت توجه یا همون Attention Ratio می گن.

در صفحات اصلی ممکن هست ما ۸۰ تا لینک داشته باشیم و فقط یکی از اونا  عمل تبدیل(لینک،دکمه یا فرم) باشه در نتیجه نسبت توجه اون صفحه میشه ۸۰:۱؛ در میکرو سایت ممکن هست ما ۳۰ لینک داشته باشیم و یکی از اونا عمل تبدیل باشه (۳۰:۱)؛ اما در صفحات فرود اختصاصی ما باید تموم تلاش خود رو کنیم که فقط یه عمل تبدیل داشته باشیم (۱:۱).

ما میتونیم از چند فراخوان تبدیل (call to action) تو یه صفحه فرود اختصاصی استفاده کنیم ولی در آخر همه اونا باید یه عمل تبدیل (conversion action) باشن.

به طور مثال سایت Semrush در صفحه فرود اختصاصی که واسه کلمه “seo tools” ساخته، دو فراخوان تبدیل(call to action) قرار داده، یکی دکمه try now for free! و یه دکمه هم start your journey که پایین صفحه هست اما هردوی این تکمها رو وقتی کلیک می کنین پنجره ثبت نام باز میشه (هر دو یه عمل تبدیل هستن).

باید بیشترین تلاش رو داشته باشیم که خدماتمانو  ویژگی هامون و… رو توضیح بدیم تا اعتماد بازدیدکننده جلب شه تا در آخر اون اقدامی که هدف ماست رو انجام بدیم.

لینکای عادی مثل قوانین و مقررات و… در attention ratio درنظر گرفته نمی شن ولی بعضی طراحان صفحات لندینگ پیج حتی لوگوی سایتشان رو هم بدون لینک میزارند تا کسی نتونه از اون روش از صفحه لندینگ پیج خارج شن.

مراحلی که مشتری در روند خرید طی کنه (قیف AIDA)

مدل AIDA یکی از کاربردی ترین مدلای بازاریابیه و مراحلی که مشتری در روند خرید طی می کنه رو توضیح میده. در واقع این مدل به کارشناسان بازاریابی و فروش کمک میکنه تا درک بهتری از روند فروش داشته باشن.

بازدیدکنندهای صفحات فرود ما هر کدوم ممکنه در یکی از چهار مرحله پایین قرار بگیرن که با هر کدوم باید رفتار متفاوتی داشت و اطلاعات متفاوتی به اونا داد.

مثلا کسی که در مرحله اول(آگاهی) هست احتیاجی نیس به اون دکمه پرداخت نشون داده شه و یا کسی که در مرحله چهارم(اقدام) قرار داره احتیاجی به خوندن متنای طولانی نداره عوضش نیاز به یه راه آسون واسه رابطه برقرار کردن یا ثبت سفارش داره.

پس فهمیدن اینکه بازدیدکننده و مخاطب هدف ما در کدوم مرحله س واسه طراحی صفحات فرود خیلی مهمه. البته این مدل قدیمیه و تازگیا خیلی سخت تر شده و یه بازدیدکننده ممکنه چندین بار بین این مراحل جابجا شه.

قیف فروش AIDA به این صورته که مرحله به مرحله تعداد بازدیدکنندها کمتر می شه و تعداد کسائی که در آخر محصول ما رو میخرن یا سفارش ثبت می کنن از تعداد کسائی که با محصول یا برند ما آشنا شدن بسیار کمتره.

آگاهی (awareness)

در مرحله آگاهی، بازدیدکننده از وجود برند، محصول و یا خدمات ما باخبر می شه.

۱- در این مرحله مهمترین مسئله اینه که باید توجه بازدیدکننده رو جلب کنیم. میتونیم مطالب و اطلاعات رایگان در اختیار مخاطب بذاریم تا توجه اونو جلب کنیم. (مثل قرار دادن یه مطلب آموزشی یا یه کتابچه رایگان…)

بازدیدکنندهای جدیدی که در این مرحله قرار دارن باید مطمئن بشن که کار و کاسبی ما قانونیه و تودر کار خود حرفه ای هستیم تا بتونن به ما اعتماد کنن. (در این مرحله در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین اطلاعات باید خود ار به اونا معرفی کنیم).

۲- قرار دادن لوگوی همکاران ما و یا مشتریان معتبر ما یا قوانین برگشت وجه و گارانتی سرویسای داده شده باعث میشه به سرعت اعتماد بازدیدکننده جلب شه.

۳- اگه نتونیم به صورت خیلی روشن خدماتی که به مشتری ارائه می کنیم و ویژگیاشون رو به مشتری نشون بدیم نمیتونایم نظر اونا رو جلب کنیم.

۴- واسه جلب نظر مشتری زمان زیادی کمی داریم و نباید حواس مشتری رو با لینکا و مطالب الکی پرت کنیم.

۵- از افکتای عجیب نباید استفاده کنیم (بک گراندهای متحرک و…) هرچی صفحه  ما  احساس آرامش بیشتری داشته باشه کمتر حواس مشتری پرت میشه  و بیشتر به اصل قضیه تمرکز میکنه.

۶- باید اطلاعات رو طوری قرار بدیم که بازدیدکننده خیلی راحت بتواندانها رو پیدا کنه؛ هیچکی وقت زیادی رو صرف شناسایی خدمات ما نمی کنه! پس به آسونترین و راحت ترین شکل ممکن باید اطلاعات رو در اختیارش بذاریم که مجبور نباشه زمان زیادی رو واسه پیدا کردن اطلاعات مورد نیازش صرف کنه.

علاقه (interest)

در مرحله علاقه، بازدیدکننده از امتیازات محصول و یا خدمات ما باخبر میشه  و اگه نظرش جلب شه، علاقمند میشه تا واسه دریافت اطلاعات بیشتر تحقیق کنه.

اشتیاق (desire)

در مرحله اشتیاق، بازدیدکننده از دید عاطفی با محصول و برند ما رابطه برقرار میکنه و تمایل خرید اون خیلی زیاده.

اقدام (action)

در مرحله اقدام، بازدیدکننده مبادرت به خرید یا هر عملی که مورد انتظار ما هست مثل عضویت در خبرنامه و … می کنه و به مشتری بدیل می شه.

در نظر گرفتن یه وقتی که بازدیدکننده این مراحل رو طی میکنه خیلی مهم هست و حتما باید به اون توجه کنیم و البته با توجه به مدل کار و کاسبی و نوع محصول و نوع تبدیل مدت زمان چرخه فروش متفاوت هست.

بازدیدکنندگان لندینگ پیج و مخاطبان هدف

مرورگرا (Browsers)

این افراد معمولا کسائی هستن که در اینترنت صفحات جور واجور رو می بینن و مرور میکنن و در مرحله آگاهی (awareness) قرار دارن؛ ممکن جزو بازدیدکنندهایی باشن که فقط وبگردی می کنن و قصد خرید یا ثبت سفارش ندارن.

ارزیابان (Evaluators)

خریدارائی که از برند یا محصولی که ارائه میکنیم، آگاه هستن و در حال آزمایش و بررسی گزینه های جور واجور هستن. این افراد معمولا در مرحله علاقه (interest) قرار دارن.

معامله گرها (Transactors)

کسائی که قصد انجام معامله/تراکنش رو دارن (هنوز تبدیل به مشتری نشدن ولی نزدیم هستن ) مثلا در حال اضافه کردن محصول به سبد خرید خود هستن و یا دنبال توضیحات پرداخت یا دکمه پرداخت آنلاین میشن…به این افراد باید همه اطلاعاتی که نیاز دارن داده بشه تا به مرحله قبل برنگردند، مثلا اعتمادشون جلب شه که این کالا یا سرویسی که می خرن ارزش داره و باکیفیته.

مشتریان (Customers)

کسائی که محصول یا سرویس رو خریداری یا ثبت سفارش کردن و تبدیل به مشتری شدن.

باید مطمئن شیم که مشتری بعد از خرید و انجام عمل مورد نظر ما راضی می مونه چون این کار میتونه باعث شه دوباره از ما خرید کنن و یا ما رو به دور و بریا خود معرفی کنن .(بازاریابی دهن به دهن یا همون ویروسی)

نکات بسیار مهم در طراحی صفحه فرود (لندینگ پیج)

۱ – در طراحی Landing Page بهتره که هیچ گونه لینک خارجی قرار داده نشه چون که ممکنه کاربر رو از هدف اصلی دور کنه و به سایتی که لینک اون هست بره.

۲ – صفحه فرود فقط واسه دریافت اطلاعات به صورت یه طرفه از کاربران نیس بلکه یه جور رد و بدل کردن اطلاعاته، اگه شما فقط بخواین فقط اطلاعات دریافت کنین و هیچی رایگان و با ارزشی به کاربران هدیه ندین، در این صورت اونا هم به احتمال زیاد همین موضع گیری رو نسبت به شما دارن.

روشای بسیار زیادی واسه تشویق بازدیدکنندگان به ارائه اطلاعات هست، مثلا در ازای دادن ایمیل به وسیله کاربر یه کد تخفیف یا هدیه ای مهم و کلا امتیازی باارزش به اونا داده شه که فقط مخصوص خودشون باشه.

هم اینکه باید در زمان ساخت لندینگ پیج بستری جفت و جور شه تا کاربر از درج اطلاعات خود ترس نداشته باشه و محفوظ موندن اطلاعات رو حس کنه تا بتونه بیشتر تشویق به دادن اطلاعات خودشون به شکل درست باشن.

۳ – هدفای مختلفی ممکنه یه لندینگ پیج داشته باشین، مانند دانلود کتاب الکترونیک رایگان، ثبت نام در وبینار، راهنمایی خرید و به کار گیری محصول، اشتراک خبرنامه و … که باید متناسب با هدف ساخت لندنیگ پیج رو سر گرفت، یعنی، باید بسته به هدف ما طراحی لازم یه صفحه فرود صورت بگیره.

۴ – یکی از بهترین راه کارا واسه افزایش اندازه تبدیل و رسیدن به هدف در صفحه فرود، اینه که تا می تونین مراحل ثبت نام در زمان ساخت صفحه فرود، واسه کاربران رو کمتر، ساده و سریع کنین.

هرچه مراحل ثبت نام بیشتر باشه، کاربر تمایل کمتری واسه پر کردن اطلاعات خود داره. پس واسه طراحی یه صفحه فرود موفق، روند ای رو ترتیب بدین که بازدیدکننده با یه کلیک بتونه در اون ثبت نام کنه و این موضوع می تونه تجربه کاربری رو بهتر کنه.

۵ – از محتوای کپی در لندینگ پیج استفاده نکنین، استفاده نکردن از دیگر محتوای صفحات سایت، کار مشکلی به نظر می رسه. ولی ارزش اونو داره، یکی از راه حلای مناسب و هوشمندانه، در به کار گیری متنای کپی استفاده اونا در تصاویر یا ویدیوه.

مشکلی

۶ – پیام خود رو تکرار کنین. در زندگی روزمره شاید تکرار، معنی خیلی باحالی نداشته باشه، با این وجود، رابطه بین صفحه فرود و تکرار پیام می تونه روشی استثنائی واسه تأکید روی یه نکته یا ویژگی کلیدی در تجارت شما باشه.

اینکه شما متنی خاص رو در قسمتای جور واجور به روشای جذاب تکرار کنین باعث می شه اون متن ملکه ذهن کاربر شه. و حتما می دونین که اگه محصولی، متنی، عکسی، یا هر چی تو ذهن کاربری به شکل مثبت ثبت شه باعث ایجاد تبلیغات کلامی شده و هدف شما رو گسترش میده. به راستی چه تبلیغاتی قوی تر از تبلیغات کلامیه؟

۷ – خدمات یا اطلاعاتی رو به رایگان در اختیار کاربران بذارین. ارائه چیزی باارزش مجانی و یا هدیه واسه بعضی افراد حیرت آوره، انجام این کار مخصوصا تو یه صفحه فرود می تونه انگیزه فوق العاده ای واسه کاربران به حساب رود.

اینکه مدیر سایت به این نکته پی ببره که باارزش ترین سرمایه اون مشتریان اون هستن نه کالاهایی که واسه فروش داره باعث موفقیت اون در اهدافی می شه که در صفحات فرود نهفتهه.

۸ – به تعهدات خودتون معتقد باشین. قول دادن واسه موارد جور واجور به کاربران جز راه کارای قویه، که دلیل می شه خطر انجام کارکرد پیشنهادی، واسه مخاطب پایین بیاد و هم اینکه تعهدات شما باعث می شه که مخاطب در مورد همکاری با شما حس امنیت بیشتری داشته باشه و بعضی تردیدها و مشکلاتی که بر سر راه اون هست برطرف شه.

مشکلات

به طور مثال سایت Halevy Life، یه باشگاه ورزشی خصوصی در نیویورکه و در صفحه فرود خود متنی نوشته بود: Halevy Life Fitness Guaranteed به معنی برنامه بدن سازی گارانتی شده باشگاه Halevy Life. این یه پیشنهادی منحصربه فرده.

ورزش

یعنی اگه شخصی عضو این باشگاه شه و پس از گذروندن دوره، به فرم مورد انتظار خود نرسه، این باشگاه معتقد می شه که هزینه اونو برگرداند؛ این دلیل می شه که باشگاه Halevy Life تنها باشگاه بدن سازی شخصی در سرتاسر دنیا باشه که گارانتی برگردوندن هزینه رو داره.

روشنه که تعهدی که می دین باید وجاهت و لیاقت لازم رو داشته باشه. تعهدی که به وسیله این باشگاه داده شده، پیشنهاد بسیار جذابیه و دلیل شده که مدیر این باشگاه در مرکز توجه همه مردم قرار گیرد.

۹ – از اعداد و ارقام استفاده کنین، می دونستین، کاربران ۲۹۵ برابر کمتر از شما تمایل دارن که این مقاله رو بخونن؟ ارائه اعداد و ارقام می تونه راه حل عالی واسه جلب توجه مخاطب باشه، پس اضافه کردن یه آمار جذاب در صفحه هدف بسیار به نفع تجارت ماست.

راه حل

۱۰ – از ویدیو کلیپا استفاده کنین، به کار گیری یه ویدیو می تونه وسیله مناسبی واسه جلب توجه بازدیدکننده و تشویق اون به کلیک روی محتوای مربوطه باشه. مدت زمان این ویدیو می تونه دلیلی تعیین کننده باشه.

ویدیو در لندینگ پیج می تونه یه دید کلی و خوبی رو به کاربر بده. این فوت وفن روی اندازه اندازه تبدیل کاربر به مشتری تاثیر بسیار مثبتی می ذارن. از طرفی به کمک ویدئوها، انتقال داده و اطلاعات راحت تر می شه.

۱۱ – سوال و جواب راه حلی مؤثره، تشخیص قصد کاربر واسه ورود به صفحات فرود، دلیلی اساسیه. وقتی که متوجه این نکته شید که چه چیز کاربر رو به طرف صفحه هدف شما جذب کرده، می تونین طی یه اقدام پیشگیرانه، سؤالاتی که ممکنه واسه کاربر پیش بیاد رو جواب بدین.

۱۲ – از سرنخای جهت دار استفاده کنین، یه صفحه هدف که خوب طراحی شده باشه، به روشنی نشون میده که کاربر باید کجا رو کلیک کنه یا اطلاعات خود رو وارد کنه.

بااین حال میشه از فلشا واسه وضوح بیشتر استفاده کرد. جهت دار کردن صفحه فرود حتی به طور دقیق به وسیله نشانگرهای گرمایی (که اندازه و راه نگاه بیننده روی تصویر و طول مدت نگاه اونو نشون میده) موردبررسی قرارگرفته س. یافته ها به دست اومده بیان کننده قدرت این سرنخا واسه جلب توجه مخاطبه. توجه کنین:

به راه نگاه خودت در عکس سمت راست توجه کنین، بیشترین توجه رو داشته.

در این دو تصویر فرق حضور و نبود حضور سرنخای جهت دار رو تو یه تبلیغ مشابه مشاهده می کنین. قسمتی که به رنگ قرمز دراومده بیان کننده اینه که کاربران به مدت طولانی تری به اون نقطه نگاه کردن.

به قسمتایی که کاربران توجه بیشتری به اونا کردن دقت کنین؛ در تصویر سمت راست تقریبا همه قسمتا (به جز بدن کودک که هدف اصلی ما نیس) بیشتر از عکس سمت چپ مورد توجه قرارگرفته س.

پس به چگونگی چیدمان المانا و جهت اونا در زمان ساخت لندینگ پیج بسیار توجه کنین چون که یه تغییر جزئی می تونه ما رو بسیار به هدف دور یا نزدیک کنه.

۱۳ – به رنگا توجه کنین، وقتی که صحبت از صفحات فرود به میان میاد، رنگا یکی از فاکتورهای اساسی واسه انتقال پیامه و می تونه اثر بسیاری بر موفقیت صفحه هدف داشته باشه.

انتخاب رنگ در زمان ساخت لندینگ پیج فقط به ویژگیای زیباشناسی و یه طراحی جذاب مربوط نمی شه، هرچند این عامل بسیار مهمیه.

۱۴ – خالی موندن بعضی فضاها در طراحی صفحات فرود اشکالی ایجاد نمی کنه، بدترین لندینگ پیجا، صفحه های بسیار شلوغ هستن. این صفحات تلاش می کنن تا جایی که می تونن اطلاعات مربوط به برند خود رو در صفحه فرود جای بدن و اون قدر مطالب زیادی رو در اون می گنجانند که واسه خواننده مبهم و گیج کننده می شه.

حتماً این، اون چیزی نیس که بازدیدکننده به دنبالش هست. به کار گیری فضای خالی در Landing Page، دلیل می شه که این صفحه مرتب به نظر آید و توجه به طرف مطالب و عناصر مهم اون جلب شه.

۱۵ – احساسات مشتریان رو تحریک کنین، تحریک احساسات مشتری، یکی از قدرتمندترین ابزارهاییه که می تونین به واسطه ای اون بر تأثیرگذاری برند خود بی افزایید. مثلا به کار گیری کودک واسه دریافت کمکای خیریه و یا مریضیای لاعلاج می تونه اثر خوبی بر احساسات بازدیدکنندگان بزاره.

خیریه

۱۶ – در لندینگ پیج خود از نشونای اعتماد استفاده کنین. در خیلی از فوت وفنای بالا، روشای از جذب اعتماد کاربران رو مشاهده کردین، اما مطمئناً ارزش این رو داره که یه بخش کامل رو به اونا اختصاص بدیم.

نشون اعتماد یکی از قدرتمندترین عناصریه که می تونین از اون در صفحه هدف خود بهره ببرین. نشون اعتماد شکلای جور واجور مختلفی داره، مثلا: لوگوی برنده ها، نشون همکاری، نظرات کاربران، سفارش و پیشنهاد، نشون اعتماد الکترونیک (ای نماد و …)، گارانتی و ضمانت و در سازمانای معتبر.

۱۷ – اضافه کردن لوگوی برنده ها و نشونای همکاری در صفحه فرود، یه روش عالی واسه به نمایش گذاشتن خواهندگان معروف کسب وکار شماس. خیلی از وب سایتا از این روش واسه به رخ کشیدن پوششای خبری درباره برند خود استفاده می کنن.

۱۸ – نظرات کاربران و پیشنهادا بسیار می تونه مورد توجه قرار بگیره. بازاریابی دهن به دهن یکی از تأثیرگذارترین شکلای جور واجور بازاریابیه، مخصوصا اگه خیلی از کاربران تجربه خریدهای اینترنتی خود رو از یه سایت مخصوصا در رسانه های اجتماعی بازگو کنن. پس اگه از اینجور امتیازی بهره مندین حتماً از اون در صفحه هدف خود بهره بگیرین.

۱۹ – بعضی وقتا ممکنه فوت وفنای بالا با هم به شکل ایده آل همخوانی نداشته باشن.پس بهتره چند ورژن از صفحه فرود خود رو طراجی کرده و مورد آزمایش بذارین و با همدیگه مقایسه کنین. گاه پیش میاد که بعضی فوت وفنا با بعضی اهداف همخوانی ندارن. پس اگه به این موضوع شک دارین، حتماً این مقایسه رو انجام بدین و به فرضیات اکتفا نکنین.

منبع: mehrad.site – tablighatnovin.com