این جوری دویدن دلیل چاقی می شه

از گذشته مردم بر این باور بودن که ورزش کردن دلیل لاغری و کاهش وزن می شه. پیاده روی و دویدن رو از پر طرفدار ترین شکلای جور واجور ورزشا واسه لاغری هستش. اما تازگیا محققان به این نتیجه رسیدن که این نوع دویدن علاوه بر این که دلیل کاهش وزن نمی شه بلکه فرد رو به چاقی هم گرفتار می کنه. با دکتر سلام همراه باشین.

اگه تمرینات ورزشی دویدنی شما موجب لاغریتان نشده، احتمال داره به خاطر یکنواخت بودن اون باشه. اینجوری، باید تمرینات ورزشیتان رو تغییر بدین تا بتونین وزنتون رو کم کنین.

 تا بحال شده با ورزش همیشگی نتیجه نگرفته باشین؟ هر روز با سخت دویدن خودتون رو به تقلا انداخته باشین اما لاغر نکرده باشین؟ ، باید بگم شما تنها نیستین! ممکنه این نوع دویدن بهترین تمرین ورزشی ارائه شده شما نباشه. پس نیاز دارین تا روشای درست دویدن رو واسه لاغر شدن آزمایش کنین.

ما در این مقاله به ۶ روش نادرست دویدن می پردازیم که نه فقط موجب لاغریتان نمی شه بلکه شما رو بد شکل تر و چاق تر می کنه!

۱. تمرین ورزشیتان رو هیچوقت تغییر نداده اید

اگه تمرینات ورزشی دویدنی شما موجب لاغریتان نشده، احتمال داره به خاطر یکنواخت بودن اون باشه. اینجوری، باید تمرینات ورزشیتان رو تغییر بدین تا بتونین وزنتون رو کم کنین.

بدن شما طراحی فوق العاده عجیبی داره که بدون معنیه واسه چربی سوزوندن باید تمرینات ورزشیتان رو در طول زمان تغییر بدین تا کالری بسوزونین.

۲. مدت تمریناتون رو بالا می برید، نه سرعتتان رو

این که شما فاصله دویدنتان رو بالا می برید اما سرعتتان رو ثابت نگه می دارین، یه مشکل بزرگ حساب می شه.

بزرگترین و موثرترین عامل کاهش وزن و لاغری در تمرینات ورزشی دویدنی شما “شدت” است. این بدون معناست که امتداد مسافتتان مهم نیس اما این که چقدر سخت بدوید مهمه.

۳. در طول ورزش تمرکزتون روی کالری سوزاندنه

از دیگر اشتباهات شما در طول تمرینات ورزشیتان شمردن تعداد کالریای سوزونده س. شمردن تعداد کالریای سوخته بزرگترین مشکل در کاهش وزنتونه.

تمرینات “وزنه برداری”، ایده آل ترین تمرینات واسه کاهش وزن هستن. چون که مقدار کالریای سوزونده بدنتون رو زیاد کرده و تمریناتون رو کامل می کنه.

۴. فقط به یه نوع تمرین چسبیده اید

معمولا، بیشتر مردم یه نوع تمرین ورزشی رو انتخاب کرده و تا آخر به اون می چسبن.

پس به جای اینکه به یه نوع تمرین ورزشی بچسبید به خاطر کاهش وزن حرکات ورزشی جورواجور رو در سطوح جور واجور انجام بدین.

۵. به اندازه کافی خودتون رو تحت فشار نمی ذارین

به جای افزایش فاصله دویدن بهترین راه لاغری تمرینات اینتروال با شدت بالاس. ورزشکاران متمرکز بر این تمرینا ضربان قلبشون رو تا ۹۰% زیاد می کنن و در فواصل کوتاه بین تمرینات ضربان قلبشون رو کاهش میدن.با این کار سوخت و ساز بدن رو بالا برده و چربیای بدنشون رو می سوزونن.

فقط اینجا هدف بالا بردن ضربان قلب تا ۹۰% مطرح نیس. موضوع اینه که باید ضربان قلبتون رو به بیشترین حد برسونین.

۶. زیاد می دوید

زیادتر از اندازه دویدن با شوک فرستادن به بدنتون موجب باز نگه داشتن کاهش وزن می شه. عوضش، شما می تونین با مکمل کردن تمرینات وزنه برداری وزنتون رو از دست بدین.

 


منبع :

جمع آوری به وسیله بخش ورزش و سلامت سایت آکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *