این جوری لاغر شید

این جوری لاغر شید

نکته ای که هیچ وقت نباید از یاد ببرم اینه که بدن آدم فقط تغییرات آهسته و دائمی رو قبول می کنه.

چه بخوریم تا لاغر شیم؟

این که چه بخوریم تا لاغر شیم، یکی از سوالات مورد علاقه افراد چاقه، در حالی که شاید بهتر اون هستش که سوال کنن چه نخورن تا لاغر شن؟ ولی از اونجا که غذا یه عشق مخفی واسه آنانه راه حل لاغری خود رو هم در اون پیدا میکنن.
البته باید اقرار کرد که غذا جزو لاینفک زندگی همه ماست و از طرفی یه لذت خداداده پس اول اینکه ما باید غذا بخوریم و دوم اینکه باید از غذا لذت ببریم وگرنه دچار مشکلات روانی میشیم.
چیجوری لاغر شیم-پس حالا چه باید بخوریم تا لاغر شیم؟ یا اگه وزن ما طبیعیه دچار زیاد شدن وزن نگردیم؟نکات زیر جواب خلاصه ایه به این سوالات:

۱- سبزیجات، حبوبات و غلات سبوس دار و میوه جاتی که قندشون سریع جذب نمی گردند و یعنی دارای قند پیچیده هستن رو جانشین مواد قندی ساده و شکلای جور واجور شیرینی جات کنین. خیلی از افراد چاق همیشه به دنبال داشتن مواد قندی ساده حتی به اندازه کم هستن تا دچار ضعف نگردند، ولی حقیقت اون هستش که به کار گیری این مواد شما رو تو یه سیکل خراب قرار میده که طی روز همیشه باید از این مواد بخورین تا ضعف شما پایان یابد.

۲- مصرف لبنیات از نوع کم چرب، تخم مرغ، گوشت قرمز و گوشت سفید بدون چربی و روغن گیاهی مایع از مواد غذاییه که شما به هر صورت باید در برنامه غذایی خود بذارین. ولی مصرف اونا طبق شرایط بدنی، سن، جنس و نوع بیماریای همراه باید تغییر یابد که نیاز به برنامه ریزی منظم به وسیله متخصصین تغذیه داره.

۳- مصرف شکلای جور واجور چربیای حیوونی، فست فودهای شامل چربی اشباع شده، نوشابه های گازدار، شیرینیا، خرما و عسل و مواد شامل قند سریع الهضم باید با محدودیت جدی همراه باشه. با اینکه حذف کامل این نوع مواد غذایی با در نظر گرفتن عادات روزمره خیلی از افراد چاق شاید ممکن نباشه ولی محدود کردن با برنامه و زیر نظر متخصص ممکن و منطقی بوده و شما رو در کاهش وزن بدون شمارش دقیق کالری دریافتی کمک می کنه.

۴- مقادیر زیادی آب (دست کم ۵ تا ۶ لیوان در روز) بخورین تا دیگه شما بین احساس گرسنگی و تشنگی سردرگم نشید.

۵- از اونجا که کارکرد طبیعی کنترل اشتها و سیری در خیلی از افراد چاق دچار اختلاله، رفتار درمانی و تغییر عادات غذایی و روشای زندگی شاید قبل از نکات فوق و لازم تر از همه اونا باشه، چون که شما رو در ایجاد حس سیری به طور خودکار کمک می کنه. از بین عادات غذایی: رژیم غذایی منظم و کنترل سرعت غذا، از نکات اساسی در این مورده .

راه حلایی دیگه واسه لاغر شدن:

* واسه لاغر شدن اول از همه، از هرگونه رژیمی که به صورت فوری عمل کرده و کاهش وزن باور نکردنی رو به شما تضمین می کنه درحالی که شما هنگام تماشای تلویزیون دسر می خورید،دوری کنین.
* تاکیدتون بیشتر روی تناسب اندام باشه تا لاغر شدن. چون اگه هدف شما لاغر شدن باشه، این هدف محدودیت در خوردن و ورزش زیادتر از اندازه و هم اینکه آزار و اذیت شما و نگرانی درمورد وزنتون رو به دنبال داره. این روش هیچ نکته سالمی دربر نداره.
* هر روز ۵ وعده کوچیک غذا بخورین. یه ظرف کوچیک به اندازه دو کف دست (وقتی که درکنار هم هستن) وردارین.این اندازه باید اندازه هر وعده غذایی شما باشه.خوردن در طول روز باعث می شه که شما از گرسنگی و خوردن زیاد در وعده بعدیتون دوری کنین.
* آخرین وعده غذایی شما نباید دیرتر از ۷ بعداز ظهر باشه.

.

منبع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *