اینا رو بخورین تا اعصابتان آروم شه

یکی از راه های مقابله با استرس و فشارهای روحی، داشتن تغذیه مناسبه.

استرس زیادتر از اندازه، مشکلات زیادی در زندگی به بار می آورد. این فشارهای روحی حتی می تونه به زیاد شدن وزن و چاقی هم منجر شه. به خاطر این که بعضی از افراد در شرایط سخت و استرس زا به خوردن گرایش پیدا می کنن. حالا خوبیش اینه مواد غذایی مفیدی هست که فشارهای روحی رو کاهش داده و نمی ذاره شما به خوردن احساسی رو بیارین. در این مقاله پیشنهادای غذایی واسه مقابله با استرس و بی خوابی، خوش اخلاقی، تقویت سیستم ایمنی بدن و کلا واسه داشتن اعصابی آروم معرفی می کنیم. با ما باشین.

شما یه خانوم خونه دار هستین و کارای سخت خونه اعصابتان رو به هم ریخته؟ کارمندی هستین که فشار کاری زیادی تحمل می کنین؟ دانشجو هستین و فکر درس و آینده رهاتون نمی کنه؟ فرقی نمی کنه چه شغلی دارین و موقعیت اجتماعی تون چیه! هممون استرسای خودمون رو داریم. مقابله با غول استرس نیاز به انرژی و قدرت داره که باید از راه مواد غذایی مناسب تأمین شه. زندگی کردن با استرس و فشارهای روحی باعث می شه که بدن با مشکلات زیادی مواجه شه مانند مریضیای قلبی و عروقی، فشارخون بالا، زخم معده، آسم، چاقی و چیزای دیگه ای به جز اینا. پس به جای این که زیاد حرص بخورین این مواد غذایی رو دریابید.

کافئینی که در قهوه، چای، نوشیدنیای گازدار و چیزای دیگه ای به جز اینا هست می تونه اضطراب بسازه و اندازه هورمون استرس رو بالا ببره

واسه اینکه خوش اخلاق باشین

ویتامینای گروه B باعث ترشح زیاد هورمون سروتونین در مغز می شه. افزایش این هورمون، شما رو به آرامش می رسونه. اسیدفولیک که فولات هم نامیده می شه و از خونواده ویتامینای B حساب می شه اخلاق شما رو بهتر می کنه. واسه این که ویتامین B6 بیشتری دریافت کنین آجیل بخورین. مصرف ماهی و ماست، ویتامین B12 خونتون رو تأمین کرده و انرژی تون رو زیاد می کنه.

 

اینا رو بخورین تا سیستم ایمنی بدنتون تقویت شه

سیستم ایمنی ضعیف می تونه خطر دچار شدن به مریضیای جور واجور رو بالا ببره و به طور غیر مستقیم اندازه استرس و فشارهای روحی رو زیاد کنه. واسه این که سیستم ایمنی بدنتون تقویت و استرس تون کنترل شه بروکلی، مورد صحرایی، فلفل دلمه ای، کیوی، توت فرنگی و گوجه فرنگی بخورین.

دریافت ویتامین C بیشتر باعث کاهش رادیکالای آزاد شده و اثرات منفی استرس رو کم می کنه اینطوری سیستم ایمنی بدن در وضعیت بهتری قرار میگیره. در این صورت بدنتون سالم تر و سرحال تره و راحت تر می تونین با مشکلات و فشارهای روحی پیش اومده مقابله کنین.

 

اینا رو بخورین تا زود از کوره در نرید

این که با هر مشکلی زود از کوره در برید و زمین و زمان رو به هم بدوزید نه فقط دردی رو دوا نمی کنه بلکه استرس هاتون رو هم بیشتر می کنه. واسه این که به اعصابتان مسلط باشین و زود عصبانی نشید آووکادو، موز، لوبیا قرمز، ذرت، بوقلمون، سیب زمینی و لوبیا سفید بیشتری استفاده کنین.

ویتامینای گروه B باعث ترشح زیاد هورمون سروتونین در مغز می شه. افزایش

این هورمون، شما رو به آرامش می رسونه

وقتی که احساس می کنین خیلی زود تبدیل به آتشفشون در حال فوران میشین یعنی زمان اون رسیده که به فکر مصرف پتاسیم بیشتر باشین. بیشتر به سراغ خوراکیایی برید که پر از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، ویتامین E و هم اینکه سلنیوم باشه. آنتی اکسیدانا آسیبایی که استرس به سلولای بدن وارد می سازه رو بازسازی می کنه.

 

اینا رو بخورین تا خواب راحتی داشته باشین

آدمایی که خواب خوب و کافی دارن راحت تر با استرسا و فشارهای روحی مقابله می کنن. واسه این که کیفیت خوابتون رو بهتر و استرسا رو کم کنین نخود، عدس، بلغور جو دو سر، تخم کدو تنبل، اسفناج و چغندر بیشتری در برنامه غذایی تون بذارین.

منیزیم مانند یه آروم بخش طبیعی عمل می کنه و عضلات، رگای خونی و سیستم گوارشتان رو در سلامت و آرامش نگه می داره. علاوه بر این منیزیم نقش مهمی در ترشح هورمون سروتونین بازی می کنه. این هورمون باعث ایجاد آرامش می شه.

گیاهان دارویی که استرس رو کاهش میدن

سبزی راکت رو امتحان کنین که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *