اینا رو بخورین تا جون بگیرین!

مطمئنا شمام این جمله معروف مادرها و مادربزرگا رو بارها شنیدین: «مادر جون بخور جون بگیری». بله، حق به طور کاملً با اوناس…

 

 

 

افزایش انرژی

شایدً شمام کم و بیش این تجربه رو داشتین که بین روز، تو یه جلسه کاری، سر کلاس درس، پشت میز کار و …

به سختی چشماتون رو باز نگه می دارین و با این حال می گین چه بهتر الآن خسته میشم و شب راحت تر می خوابم. به نظر کارشناسان تغذیه این خواب آلودگی بی رابطه با غذاهایی که میل می کنین نیس. اما چیجوری باید مطمئن شیم مواد غذایی ای که مصرف می کنیم اندازه انرژی ما رو زیاد می کنه؟

 

واسه حفظ انرژی تون اندازه گلیسمی خونتون رو متعادل نگه دارین

تولید انرژی در داخل سلولا شروع می شه و مصرف قند یا مواد غذایی که شامل اندازه زیادی گلوسیده باعث ایجاد حالت مقاومت انسولین شده و اندازه انرژی رو بالا و پایین می بره. چاره کار چیه؟

کارشناسان بخش تغذیه فکر می کنن که چای سبز همون اثر محرکی قهوه رو داره

اما انرژی رو از بین نمی بره. چای سبز به آرومی و به طور منظم در عرض چند

ساعت انرژی آزاد می کنه

اگه مواد غذایی صنعتی مثل آرد سفید، قند سفید و کلاً مواد غذایی تصفیه شده جایگاه خاصی در برنامه غذایی شما داره لازمه که شاخص گلیسمی خونتون رو متعادل نگه دارین و این کار ممکن نیس مگه با مصرف بیشتر فیبرها مثل دانه کتون، ماهیای چرب یا روغن کتون و چیزای دیگه ای به جز اینا.

 

به اندازه کافی مواد مغذی جذب کنین

فقط ویتامینا و مواد معدنی می تونه خوب انرژی از دست رفته شما رو تأمین کنه. اگه شما به طور مرتب از ذخیره انرژی تون استفاده می کنین بدون این که جایگزینی واسه اون داشته باشین خیلی زود به اصطلاح باکتان خالی می شه. بهترین و سالم ترین عصرانه واسه تأمین انرژی اینه که یه پیاله سوپ سبزیجات واسه خودتون جفت و جور کنین که پر از ویتامینا و مواد معدنیه.

چند پیشنهاد واسه تأمین انرژی

شاه دانه

تصور نکنین با خوردن شاه دانه مثل جت به پرواز در خواهید اومد اما این دانه های ریز

منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *