منتشر شده به وسیله آزاده اردشیری چم در

موضوعات

  • آموزش روش هدف دار بازاریابی
  • آموزش برندینگ

برچسبا

  • بازاریابی
  • بازاریابی کامل
  • برند
  • برند سازی
  • برندینگ
  • کمپین تبلیغاتی

سرفصلای مقاله

 

  • برندسازی چیه که صنعت تبلیغات رو از میدون خارج کرده؟
  • چیزی که، برندسازی نیس
  • چیجوری در روند برندسازی با تخصص بیشتر عمل کنیم ؟
  • وجود بودجه در اجرای روند برندسازی

 

امتیاز این پست

میشه گفت وقتی شرکتی عنوان می کنه که “واسه کسب وکارش برندسازی رو به درستی انجام داده”، منظورش در مورد چگونگی ایجاد یه تصویر برند قوی تو ذهن مشتریه.
امروزه مخاطبان و مصرف کنندگان بسیار باهوش تر از گذشته ان، نمیشه اونا رو فقطً به واسطه تبلیغات راضی به خرید محصولی کرد، اونا تموم کارکرد شرکت رو بررسی می کنن و اگه تو یه تیکه از روند نابرابری و اختلاف ببینن اون برند پیش اونا غیر قابل اعتماد می شه.

باهوش

واسه اینکه یه برندسازی مثبت انجام بشه، شرکت باید تموم راه­ هایی که از راه اون می تونه به مشتریان فعلی و بالقوه دسترسی داشته باشه رو در نظر گیرد. که این مسیرها شامل تبلیغات، روابط عمومی و خدمات مشتریان می شه. تموم عناصر بازاریابی شرکت باید به طور کامل گرد هم آیند تا برند جدید شکل گیرد یا به برند فعلی جون تازه­ای بخشیده شه و از پریشونی جلوگیری شه.

برندسازی چیه که صنعت تبلیغات رو از میدون خارج کرده؟

در صنعت بازاریابی، واژه ­ی تبلیغات به معنی داشتن رابطه عاطفی پایدار با یه شرکت یا محصول مخصوصه که در خیال و فکر مخاطبان باقی میمونه.
با در نظر گرفتن اشباع کالا و خدمات در بازار، واسه بیشتر برنده هایی که هیچ وجه تمایزی در نوع کالا یا خدمات با همدیگه ندارن، تنها راه باقی موندن در بازار ایجاد رابطه عاطفی منحصر به فرد با مصرف کننده س.
پس ایجاد ارزش افزوده واسه مشتریان و ایجاد رابطه عاطفی قوی با اونا یکی از راه های تضمین­ کننده واسه باقی موندن در بازاره، و این کاریه که تو یه برندینگ درست باید عملی شه.

 

چیزی که، برندسازی نیس

برندسازی تبلیغات، لوگو، هویت شرکت، سایت یا بروشور نیس. این وسیله ها واسه رسوندن پیام برند استفاده میشن، اما هیچ کدوم واقعاً برند حساب نمی شن. جوهره برند، مهر عاطفی مورد نظر رو بر ذهن و قلب مشتریان به جا میذاره. از این روه که برند تبلیغات رو از میدون خارج کرده چون که تبلیغات در زیر چتر برند کار می کنه و هدف اون رسوندن پیام برنده و در آخرً هدف اون هستش که برند تو ذهن مشتری بمونه. پس اگه برند سازی به درستی بوجود اومده باشه تبلیغات موثر و مورد قبول میشه اما وگرنه تبلیغات تاثیر مورد نظر رو نداره.

چیجوری در روند برندسازی با تخصص بیشتر عمل کنیم ؟

خلق هویت برند براساس شانس اتفاق نمی ­افتد. بلکه به فرآیندی منحصر به فرد یا نقشه راه برند ( roadmap ) نیاز داره. با در نظر گرفتن بهترین کارکرد و تجربه موجود درصنعت میشه از روند اولویت داده شده چهار مرحله ­ای واسه خلق هویت برند استفاده کرد. مراحل این روند عبارت­ ان از : جذب، موشکافی، اقدام و ایجاد ترتیب بین تموم پروسها و وسیله. این مراحل شرایطی رو واسه تحقق و حفظ برنامه ­ای موثر واسه برند جفت و جور می کنه.

موشکافی

از شرکای بازاریابی بالقوه ­ی خود سوال کنین که اونا طرحی روشن واسه هدایت شما در روند برندسازی براساس شاخصای کلیدی کارکرد دارن، تا بتونن تموم عوامل رو متمرکز و باخبر از، پیشرفت برند نگه دارن.
در هر صورت واسه برندسازی درست و موثر لازمه از برنامه ­ای مرتب و حساب شده استفاده کنیم. از اونجایی که امروزه داشتن برندی منحصر به فرد واسه باقی موندن لازم می کنه در انتخاب روش هدف دار برند و اجرا اون باید بیشترین دقت، تخصص و توجه رو داشت.
چه عواملی باعث موفقیت پروژه برندسازی می شه؟ طراحی مناسب و خلاقانه دلیل می شه برند بتونه با تاثیرگذاری بیشتر پیام کلیدی خود رو برسونه. واسه اینکه مخاطبان بیشتری رو تحت پوشش بذارین بهتره از شبکه­ های اجتماعی، سایت و تبلیغات محلی استفاده کنین تا مخاطبان بیشتری رو در برابر پیام برند خود بذارین. هم اینکه به کار گیری تصاویر و صدا هم می تونه به این روند سرعت بخشه، کلا توانایی درگیر کردن ابعاد احساسی مخاطبان با پیام برند می تونه موفقیت اونو تا حد زیادی تضمین کنه. اما با در نظر گرفتن تموم اینا نباید از کیفیت خود محصول هم غافل شد چون که در آخر چیزی که به دست مشتری می رسه محصوله و اگه این محصول نتونه رضایت مشتری رو جلب کنه هرچقدر هم که پیام برند اثر داشته باشه، مشتری دیگه به این برند اعتماد نمیکنه.

 

وجود بودجه در اجرای روند برندسازی

یه کسب وکار با برنامه بازاریابی شفاف و بودجه، وظیفه خود رو با در نظر گرفتن جایگاه یابی برند، جمع آوری اطلاعات از رقابت و انتظارات از موفقیت، انجام میده. بودجه این امکان رو  جفت و جور می کنه که پارامترهای پروژه از اول کار تعیین شن.
پس لازمه بودجه توان تحقق اهداف رو داشته باشه. اگه هدف، دسترسی به تموم مخاطبان از راه سایت باشه، و اگه بودجه تعیین شده نتونه هزینه  های لازم واسه این تحقق این هدف رو پوشش دهد به مشکل برخواهیم خورد.
در نتیجه با در نظر گرفتن بودجه ­ی در دسترس میشه از برنامه ­های موجود واسه رسیدن به هدف استفاده کرد، البته تموم وسیله ها باید کامل باهم عمل کنن. تبلیغات در سایت، تلویزیون و یا تبلیغات محیطی همه باید به گونه ­ای عمل کنن که نقاط ضعف بقیه وسیله ها رو پوشش بدن و هم اینکه واسه رسیدن به هدف هم افزایی بسازن.
بودجه ­ی واقعی لازم واسه انجام فعالیت­ هایی مثل ساخت لوگو، کارت ویزیت و طراحی شکلای جور واجور تبلیغاتی به موارد بسیاری بستگی داره. از جمله اینکه، برند شرکت شما به بهترین راه به وسیله یه لوگوی چاپی ساده و تک رنگ بکار گرفته می شه؟ یا اینکه برند شما به نمادی چند رنگ و حروف نیازمنده؟
با در نظر گرفتن اینکه پیام برند و لوگو به چه شکل باشه اندازه بودجه متغیر میشه، هرچه لوگو ساده تر باشه طبیعتاً واسه به کار گیری اون در مکان­ های جور واجور به بودجه کمتری نیازه. هم اینکه با در نظر گرفتن هدفی که از برندسازی داریم، بودجه در نظر گرفته شده واسه این روند ممکنه از شرکتی به شرکت دیگه فرق داشته باشه.
هویت برند هم به اندازه خدمات یا کالاهایی که می­ فروشید مهمه. سرمایه گذاری واسه حفظ هویتی که، باخبر شدن از برند شما رو زیاد می کنه بسیار ارزشمنده.

سرمایه گذاری

واسه کارکرد مناسب، بهتره برنامه بازاریابی و بودجه خود رو هر سال به روز کنین. بازاریابی و برندسازی جزو عوامل ادامه دار و در حال پیشرفت ان که هیچ وقت نباید از لیست فعالیت­ های بازاریابی کسب وکار شما حذف شن.

همین حالا برندینگ کار و کاسبی خود رو شروع کنین!

درخواست مشاوره

Share

آزاده اردشیری چم

بیشتر از ده ساله که در حال کسب تجربه و مطالعه دائمی در مورد برندینگ و بازاریابی هستم. علم و صنعتی زنده و پویا با گستردگی فراوون که امروزه با زندگی هممون آغشته شده. به خاطر همین همیشه در اشتیاق آموختن رویکردای نوین بازاریابی و کسب تجربه های جدید در این مورد هستم.

تجربه

دوست دارم اوقات فراغتم رو با دورهمیای دوستانه، سفرهای خانوادگی، ویا کتاب و موسیقی بگذرونم.

مطالب در رابطه

 

فروردین ۲۷, ۱۳۹۸

روانشناسی رنگا در بازاریابی(اینفوگرافیک)

روانشناسی


 

فروردین ۲۰, ۱۳۹۸

مدلای رفتار مصرف کننده چیه؟۱۰مدل رفتار مصرف کننده


 

اسفند ۴, ۱۳۹۷

جایگاه یابی برند چیه و چگونگی نوشتن بیانیه برند پوزیشنینگ


 

بهمن ۲۷, ۱۳۹۷

اصول بازاریابی چیه؟ (مفاهیم و اصول اولیه)


دیدگاهتون رو بنویسین لغو جواب

نشانی ایمیل شما منتشر نمیشه. بخشای موردنیاز علامت گذاری شدن *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سایت

ذخیره نام، ایمیل و سایت من در مرورگر واسه وقتی که دوباره دیدگاهی می نویسم.

لطفا جواب رو به عدد انگلیسی وارد کنین:

هیجده − چارده =