سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تاثیر فناوری پیشرفته و توسعه مدل پذیرش فناوری RFID توسط کارمندان در خرده‌فروشی‌ها

قسمتی از متن پایان نامه :

: ساختار کلی استاندارد EPC

 

استاندارد ۶۴ بیتی دارای۱۰ بیت برای شماره سریال، ۲۴ بیت برای کد کالا، ۲۸ بیت برای کد شرکت تولید کننده و ۲ بیت سرآیند می باشد. استاندارد ۹۶ بیتی دارای ۳۶ بیت برای شماره سریال، ۲۴ بیت برای کد کالا، ۲۸ بیت برای کد شرکت تولید کننده کالا و ۸ بیت به عنوان سرآیند می باشد. یعنی برای تغییر یا ارتقای سیستم نیازی به بازنویسی اطلاعات نیست. کدهای ۶۴ بیتی عموما برای محیط‌های بسته و نقشه‌های کاری کوچک و کدهای ۹۶ بیتی برای محیط‌های بزرگ و فضای کاری گسترده به کار می‌رود. همانند شکل بالا تگ‌ها شامل ۴ خانه حافظه می‌باشند. بخش اول که سرآیند نام دارد شماره نوع تگ را در بر می‌گیرد که مشخص می کند تگ فعال، غیرفعال و یا نیمه فعال می باشد. قسمت دوم حافظه کد شناسایی تولید کننده‌ی کالا را مشخص می کند. قسمت سوم حافظه کد شناسایی کالا می باشد که نوع کالا را مشخص می کند. تا این بخش سطح شناسایی کالا شبیه سیستم کدگذاری بارکد می‌باشد. قسمت چهارم حافظه شناسه‌ی منحصربه فرد یا شماره سریال می باشد، در این قسمت از حافظه هر تولید کننده می‌تواند کالای خود را انحصرا شناسه گذاری کند و این قسمت اطمینان لازم را برای تولیدکننده حاصل می‌‌کند که کالای موردنظر در هر کجای دنیا از کالای دیگر تمیز دهد[8]. از ویژگی‌های مهم و اضافی استاندارد EPC این می باشد که می‌توان از این طریق به یک شبکه‌ی جهانی یکپارچه متصل بود که تمام شرکای زنجیره‌ی تامین کالاها به یکدیگر وصل هستند که به آن‌ها اجازه‌ی به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به RFID را می‌دهد. این شبکه شامل اطلاعات مربوط به محصولات، اطلاعات اضافی مربوط به مکان و لحظه‌ی فروش و تاریخچه‌ی ردگیری محصول و خدمات آن می‌باشد[24].

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

– هدف از اجراء

۱-۷-۱- هدف اصلی

هدف از این پژوهش، تجزیه و تحلیل این مسئله می باشد که فناوری جدید و تکنولوژی جدید چه مزایای برای یک خرده‌فروشی دارد و ایجاد زیرساخت یک فناوری جدید (RFID) تا چه اندازه مورد قبول کارمندان یک کسب ‌وکار می باشد و چه عواملی بر پذیرش این فناوری در سازمان‌ها به‌خصوص خرده فروشی‌ها تاثیرگذار می باشد. به گونه خاص منظر‌های ذیل مورد مطالعه قرار می گیرد: سودمند بودن فناوری و امتیازات جدید برای خرده فروشان (مانند بالا بردن احتمال کسب اطلاعات از محصولات و رفتار مصرف کننده، تسهیل در بهبود طریقه فروش؛ و تاثیر بر رفتار خرید مصرف کننده.)؛ عوامل موثر بر پذیرش فناوری توسط کارمندان خرده فروشی‌ها و سازمان‌ها. لذا سوال اصلی پژوهش پس از معرفی فناوری (RFID) به تحلیل این مسئله می‌پردازد که: کدام یک از ویژگی‌های کارمندان بر پذیرش فناوری RFID تاثیرگذار می باشد؟

 

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

۱-۷-۲- اهداف فرعی

  • مطالعه تاثیر فناوری در خرده فروشی‌ها
  • مطالعه تاثیر فناوری بر جذابیت پایانه فروش
  • RFID چیست؟
  • مزایا و معایب بهره گیری از RFID چیست؟
  • مطالعه سازگاری با فناوری جدید در سطح پذیرش آن
  • مطالعه ارتباط شغلی کارکنان بر سطح پذیرش فناوری RFID
  • مطالعه نتایج به دست آمده از فناوری توسط کارمندان بر سطح پذیرش فناوری RFID
  • مطالعه تجربه کارکنان در بهره گیری از فناوری RFID بر سطح پذیرش آن
  • مطالعه قابل اطمینان بودن و امنیت بهره گیری از فناوری RFID
  • مطالعه عوامل موثر بر پذیرش فناوری RFID در سطح خرده فروشی‌ها
  • مطالعه تاثیر جنسیت بر پذیرش فناوری RFID