نقش شبکه های اجتماعی در توسعه کسب و کار

یکی از امکاناتی که بیشتر شبکه های مجازی به شما میدن امکان ساخت صفحه اختصاصی واسه سایت و یا شرکت خوده . به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که صفحه ای که در شبکه اجتماعی می کنین از نظر گوگل یه صفحه هم موضوع با شما هستش و هر لینک از اون به سایت شما به معنی افزایش ارزش سایت شما از نظر گوگل میشه. بعضی از این شبکه های اجتماعی بهترین مکانی هستن که می تونین مطالبتان رو در اونجا بذارین و رشد اونا رو تماشا کنین. به چه دلیل ؟ چون کاربری که پروفایل خود رو در این شبکه ها هر روز چک می کنه ( و در صورت لایک کردن صفحه شما مطالب شما در صفحه اصلی اون میشه ) شک نداشته باشین به دنبال مطالب جذاب و باحال در موضوع مورد علاقه خود می شه. اگه مطلب شما خیلی جذاب باشه بی اختیار دکمه اشتراک گذاری رو می زنه و با دوستای خود به اشتراک میذاره و این یعنی مطلب شما در صفحه اصلی چند کاربر دیگه هم قرار می گیره. مطلب شما مانند یه ویروس منتشر می شه و بازدید کنندگان جدیدتری هر روز به سایت شما روونه می شن.و شک نداشته باشین کاربرانی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنن خیلی با ارزش تر از یه کاربر معمولی هست که مطالب شما رو می خواند چون بیشتر اونا به دنبال کپی کردن مطالب شما نیستن. اونا می تونن اطلاعات شما رو با بقیه به اشتراک بذارن و اگه مطلبتون واقعا جذاب باشه واسه شما تبلیغات به روش ویروسی انجام میشه و همه اونا به نسبت بقیه ، توانایی به اشتراک گذاشتن نظرات و ایده بالاتری دارن و این آرزوی هر مدیر سایته.

وفادار سازی مشتری

امروزه، وفاداری مشتریان،کلید موفقیت تجاری حساب می شه. با افزایش وفاداری مشتریان سهم بازار و اندازه سوددهی بنگاه اقتصادی بالا میره. درک بازار با برنامه ریزی و اتخاذ روشای هدف دار مناسب جهت وفادار سازی مشتریان و افزایش اندازه وفاداری اونا منافع بلندمدت واسه بنگاهای اقتصادی به وجود می آورد.به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که بازاریابی شبکه های اجتماعی یه جور از بازاریابیه که دقیق شدن و فوکوس کردن روی مخاطبان و ایجاد رابطه با اونا اولویت داره نه روی فروش مستقیم اجناس و خدمات. شرکتا باید از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری قوی واسه ایجاد رابطه با مخاطبان خوداستفاده کنن و این یعنی وفادار سازی مشتریان.

کاهش هزینه ها

یکی دیگه از امتیازات به کار گیری شبکه های اجتماعی واسه کسب و کارا کاهش هزینه های بازاریابیه. در شبکه های اجتماعی از بودجه های سنگین تبلیغاتی و برندینگ از راه رسانه های جمعی و چاپی خبری نیس.شناسایی عکس العمل و نیاز مخاطبان

به کار گیری شبکه های اجتماعی این امکان رو واسه کسب و کارا جفت و جور می کنه که بتونن به اطلاعات با ارزشی از مخاطبان و بازدید کنندگان خود دست یافته و اونا رو بررسی و بررسی کنن. مثلا میشه فهمید که مخاطب چه علاقه مندیای داشته و یا نظر و دیدگاهش نسبت به اجناس و برند شما چیجوریه. در آخر با جمع آوری اطلاعات و بررسی اونا میشه دید مناسبی نسبت به مخاطبان خود بدست آورد و از یافته های اون در تصمیم گیریای مهم کار و کاسبی استفاده کرد.

نگاهی خلاصه به نقش رسانه های اجتماعی در کسب و کارا:

  1. ·        ارائه بهترین سکو جهت رابطه کامل و موثر با مصرف کنندگان هدف.
  2. ·        رسانه های اجتماعی در تجارت آنلاین و در خلق مخاطبین مورد نظر و دونستن انتخابا و نیاز روزانه اونا کمک می کنن.
  3. ·        در رسانه های اجتماعی هیچ قانون مجبور کننده و دست و پاگیری وجود نداره. بدون هیچ سختی ای می تونن اون چه که شغل شما در جامعه احتیاج داره رو جستجو کنین.
  4. ·        راه های خیلی کم هزینه و موثر در مورد کسب بالاتر روند تغییر و تحولات، تولید اصلی، خلق درآمدهای بسیار بالا و جذب ترافیک بالای صفحات اینترنتی واسه سایت تجاری مشاغل شما رو ارائه میده.
  5. ·        رسانه های اجتماعی واسه تعداد بیشمار مشتریان و کاربران اینترنتی بسیار واقع گرا بوده. پس تبلیغات واسه مشاغل بدون هیچ سختی ای اونا رو متعصب می سازه. اونا به پیشه تجارت شما تکیه می کنن و به موفقیت سایت تجاری شما نگاه می کنن.
  6. ·        حتی اون دسته از مشتریان عادی شما که نمی دونن می تونن زیر چتر تجاری شما قرار بگیرن هم به طرف شما جذب می شن.
  7. ·        بعضی از درگاهای رسانه های اجتماعی مثل Facebook، Twitter و