سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تاثیر فناوری پیشرفته و توسعه مدل پذیرش فناوری RFID توسط کارمندان در خرده‌فروشی‌ها

قسمتی از متن پایان نامه :

حریم خصوصی و پذیرش مصرف‌کننده

مصرف‌کنندگان تأثیر بسیار مهمی در پذیرش فناوری RFID اعمال می‌کنند. اگر مصرف‌کنندگان مزایای بهره گیری از RFID را به خوبی متوجه شوند، احتمال بهره گیری‌ی ایشان از فناوری به مراتب بالاتر خواهد رفت. بسیاری از سازمان‌ها و فروشگاه‌ها به مزایای بهره گیری  از RFID در زنجیره‌ی تامین و مزایای سودمند آن در بازاریابی توجه می‌کنند بدون آنکه مصرف‌کننده را در پذیرش این فناوری سهیم کنند[25].

        یکی از جنبه‌هایی که باعث ایجاد شک توسط مصرف‌کنندگان برای بهره گیری از RFID‌ می گردد حفظ حریم خصوصی آن‌ها می باشد. تگ‌های RFID متصل به کالا بعد از خریداری شدن توسط مصرف‌کننده همچنان فعال باقی خواهند ماند. بعضی تگ‌ها را به راحتی بعد از خرید کالا می‌توان جدا نمود اما بعضی تگ ها نیز در داخل خود محصول جاسازی شده‌اند که با چشم نیز قابل رویت نیست. بسیاری از مصرف‌کنندگان عقیده دارند که تولیدکنندگان می‌توانند آن‌ها را بعد از خرید محصول زیر نظر بگیرند[35]. بعضی از فعالیت‌های خرده‌فروشان نیز ایجاد شک و ترس برای مصرف‌کنندگان می کند. در سال ۲۰۰۷ شرکت وال‌مارت برای درک بهتر رفتار مصرف‌کنندگان، اقدام به برچسب‌گذاری برروی رژلب‌های موجود در فروشگاه و ضبط نوار ویدئویی از ایشان، هنگامی که آن‌ها کالای خاصی را از قفسه انتخاب می‌کردند، نمود. بعد از آنکه روزنامه‌ها این اقدام را فاش و محکوم کردند، تابلوهایی با این مضمون که به مصرف‌کنندگان اعلام کند که در حال تماشای ایشان هستند، در فروشگاه نصب گردید. همچینین شرکت بنتون[1] که بدون اطلاع رسانی به مصرف‌کنندگان به کالاهای خود را به تگ های RFID‌ مجهز نموده بود نیز مجبور به حذف تگ‌های RFID نصب شده بر روی کالاهای خود نمود[25]. برچسب­ها دارای شامل چندین قسمت اطلاعاتی مانند شناسه محصول، شناسه تولیدکننده و شماره سریال یکتای محصول هستند. این اطلاعات به شکل یک‌سری کدهای عددی نمایش داده می­شوند. اما وجود شماره سریال یکتا حمله فیزیکی را امکان­پذیر می­کند. برای مثال فرض کنید که خریدار، بهای کالا را با بهره گیری از کارت اعتباری خود می­پردازد.

[1] Benetton

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

– هدف از اجراء

۱-۷-۱- هدف اصلی

هدف از این پژوهش، تجزیه و تحلیل این مسئله می باشد که فناوری جدید و تکنولوژی جدید چه مزایای برای یک خرده‌فروشی دارد و ایجاد زیرساخت یک فناوری جدید (RFID) تا چه اندازه مورد قبول کارمندان یک کسب ‌وکار می باشد و چه عواملی بر پذیرش این فناوری در سازمان‌ها به‌خصوص خرده فروشی‌ها تاثیرگذار می باشد. به گونه خاص منظر‌های ذیل مورد مطالعه قرار می گیرد: سودمند بودن فناوری و امتیازات جدید برای خرده فروشان (مانند بالا بردن احتمال کسب اطلاعات از محصولات و رفتار مصرف کننده، تسهیل در بهبود طریقه فروش؛ و تاثیر بر رفتار خرید مصرف کننده.)؛ عوامل موثر بر پذیرش فناوری توسط کارمندان خرده فروشی‌ها و سازمان‌ها. لذا سوال اصلی پژوهش پس از معرفی فناوری (RFID) به تحلیل این مسئله می‌پردازد که: کدام یک از ویژگی‌های کارمندان بر پذیرش فناوری RFID تاثیرگذار می باشد؟

 

۱-۷-۲- اهداف فرعی

  • مطالعه تاثیر فناوری در خرده فروشی‌ها
  • مطالعه تاثیر فناوری بر جذابیت پایانه فروش
  • RFID چیست؟
  • مزایا و معایب بهره گیری از RFID چیست؟
  • مطالعه سازگاری با فناوری جدید در سطح پذیرش آن
  • مطالعه ارتباط شغلی کارکنان بر سطح پذیرش فناوری RFID
  • مطالعه نتایج به دست آمده از فناوری توسط کارمندان بر سطح پذیرش فناوری RFID
  • شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  • مطالعه تجربه کارکنان در بهره گیری از فناوری RFID بر سطح پذیرش آن
  • مطالعه قابل اطمینان بودن و امنیت بهره گیری از فناوری RFID
  • مطالعه عوامل موثر بر پذیرش فناوری RFID در سطح خرده فروشی‌ها
  • مطالعه تاثیر جنسیت بر پذیرش فناوری RFID