در حالی که واقعیت مجازی در ماه های اخیر بسیاری از عناوین را به خود جلب کرده است ، پسر عموی کم نظیر آن واقعیت افزوده (AR) در خرده فروشی آنلاین مورد استفاده جالب قرار گرفته است.

با تخمین Invesprco که حدود ۲٫۴ تریلیون دلار در سال آینده بصورت آنلاین هزینه می شود و ۸/۸ درصد از کل هزینه های خرده فروشی را تشکیل می دهد ، شرکت ها به درستی به دنبال دستیابی هستند.

دلار

در اینجا ، ما بررسی می کنیم که AR چیست ، چگونه می توان از آن استفاده کرد و چه کسی از آن به خوبی استفاده می کند.

واقعیت افزوده چیست؟

یک مکان بسیار ساده برای شروع این است که AR در واقع چیست و چگونه از آن استفاده می شود.

Augmented Reality یک فناوری است که تصویری تولید شده از رایانه را بر روی دید کاربر از دنیای واقعی قرار می دهد. در فن آوری مدرن ، بیشتر این روش با استفاده از دوربین تلفنی شخص انجام می شود.

نمونه هایی از آن در حال استفاده عبارتند از فیلترهای دوربین Snapchat ، ویژگی دوربین شکاری FlightRadar24 – که به کاربران این امکان را می دهد تا دوربین خود را به سمت هواپیماهای سقفی نشان دهند و اطلاعات پرواز را مشاهده کنند – و بازی محبوب Pokemon Go.

در حالی که AR مدت مدیدی است ، استفاده های آن در خرده فروشی هنوز در حال اجرا و تصفیه است.

چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

از نظر تئوری ، AR در هر شرایطی که می توان اطلاعات را روی یک خوراک زنده پوشانید ، مورد استفاده قرار می گیرد و کاربردهای بالقوه آن بسیار گسترده می شود.

سال گذشته با نویسندگی در زمینه Techpinions ، Tom Mainelli از IDC Devices توضیح داد که چرا وی در این فناوری صعود کرده است.

تأثیر بالقوه AR در تجارت شگفت آور است. در IDC ، ما در حال ساختن اولین پیش بینی خود هستیم ، اما واضح است که از نظر بلند مدت ، مشاغل بسیار معدودی وجود دارند که تحت تأثیر فناوری AR قرار نگیرند. “

او می گوید ، مراقبت های بهداشتی ، طراحی ، ساخت و خدمات شاهد حضور گسترده AR در سال های آینده خواهند بود.

شرایطی را تصور کنید که تجهیزات لازم برای انجام یک پروژه بهسازی منزل را اجاره دهید و همچنین تجهیزات AR را برای دسترسی به یک متخصص که مراحل پیچیده تری را طی می کند ، اجاره کنید.

ماینللی می افزاید: در حالی که وی انتظار دارد که VR بتواند چربی خود را در عناوین حفظ کند ، AR فرصت های بهتری را برای تجارت فراهم می کند.

اگر چه ، در بعضی مقطع ، فرصت در اطراف AR کاملاً روشن خواهد بود. این مسئله مهم نیست که آیا AR تأثیر بسزایی در تجارت خواهد گذاشت یا خیر. این دقیقاً دقیقاً مربوط به چه زمانی است.

چه کسی از آن استفاده می کند و چگونه؟

نکته اصلی مانیلی درباره سرعت فرزندخواندگی توسط TechProResearch تأیید شده است. این نشان داد که در حالی که بسیاری از این فناوری آگاهی داشتند ، ۶۱٪ از شرکت ها اصلاً از AR استفاده نمی کردند.

این تحقیق افزود: ۲۰٪ از پاسخ دهندگان اصلاً با واقعیت افزوده آشنایی نداشتند.

با این حال ، AR در نبرد برای پذیرش آینده با VR پیروز می شود. این تحقیق نشان می دهد که ۲۰٪ از شرکت ها در سال آینده تصمیم به پذیرش AR در مقایسه با ۱۳٪ افرادی که به دنبال VR هستند ، هستند.

این تعداد در هر سه سال آینده به ۱۰٪ و ۳۷٪ برای AR و ۲۵٪ برای VR در مورد اتخاذ طولانی مدت می رسد.

میچل دانکن از متخصصان اعتبار مالیاتی تحقیقاتی ، Jumpstart در ماه سپتامبر به گزارش مجازی گفت که آینده در AR است ، نه VR.

زندگی مردم آنقدر زیاد شده است که استفاده از VR ممکن است یک وقفه مهم و ناخواسته باشد. در عوض ، AR دارای چنین وقفه ای نیست ، درعوض اینکه به مردم اجازه می دهد دنیای اطراف خود را بپیمایند بدون اینکه آن را نادیده بگیرند. واقعیت افزوده همچنین می تواند تعامل با افراد دیگر و اشیاء را تسهیل کند ، و به ناچار به برنامه های کاربردی و گسترده تر در دنیای واقعی برای فناوری منجر می شود.

برخی از این برنامه های کاربردی در دنیای واقعی قبلاً پیاده سازی شده اند و در خرده فروشی ، آجر و ملات و بصورت آنلاین چلپ چلوپ می کنند.

ایکه

در ماه سپتامبر ، غول مبلمان Ikea اعلام بزرگی در مورد استفاده از AR کرد. Ikea با استفاده از فن آوری iOS11 ARKit اپل ، Ikea Place را اعلام کرد.

این برنامه به کاربران این امکان را می دهد تا عملاً مبلمان را در اتاق های خود قرار دهند و ببینند که چگونه با دکوراسیون موجود مطابقت خواهد داشت.

این شرکت که در سال ۲۰۱۶ دارای ۳۵۰۰ میلیارد یورو فروش بوده است ، اظهار داشت که این برنامه “یک نقطه عطف مهم در سفر تحول دیجیتال IKEA” را نشان می دهد.

دیجیتال

رئیس تحول دیجیتال در شرکت مایکل والدسگارد به سی ان ان گفت که این برنامه می تواند آینده این شرکت را نشان دهد. Place که به خاطر انبارهای غول پیکر و انبار غار ، معروف است ، می تواند Ikea را به سمت فروشگاه های کوچکتر متکی به مراکز توزیع مشاهده کند.

IKEA Place تصمیم گیری خرید را آسانتر می کندisions در جای خود ، برای الهام گرفتن و سعی کنید بسیاری از محصولات ، سبک ها و رنگ های مختلف را در تنظیمات زندگی واقعی با انگشت خود را با انگشت خود بکشید.

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی یک تغییر دهنده بازی در کل برای خرده فروشی به همان روش اینترنت خواهد بود. فقط این بار ، خیلی سریعتر.

پوشاک آمریکایی

خرده فروش پوشاک آمریکایی مدتی است که از یک برنامه AR استفاده می کند و برنامه آنها عملکرد ساده ای را که کاربران می توانند از این فناوری بدست آورند نشان می دهد.

با استفاده از برنامه ، کاربران می توانند ببینند که چطور موارد می توانند به رنگهای دیگر به نظر برسند ، می توانند به عنوان بخشی از یک لباس مطابقت داشته باشند و بررسی موارد مربوط به افراد را مشاهده کنند. مشتریان همچنین می توانند سفارشات را سفارش داده یا موارد را به دوستان هدیه دهند.

Sephora

برند لوازم آرایشی Sephora از ARKit پرش کرد و از اوایل سال جاری میلادی در برنامه اصلی خود از AR استفاده کرده است.

برنامه اجازه می دهد تا کاربران ببینند که محصولات قبل از خرید چگونه به آنها نگاه می کنند. از آنجا ، آنها می توانند محصولات را سفارش دهند یا از دوستان خود بپرسند کدام محصولات بهترین هستند.

Bridget Dolan ، VP از آزمایشگاه نوآوری Sephora ، در بیانیه مطبوعاتی می گوید ، ایجاد خرید مانند یک بازی تصادفی نیست.

“با هنرمند مجازی Sephora ، مشتری های ما می توانند دوستانی داشته باشند که از هر کجا که هستند بهترین سایه را به نظر می رسند. ما می خواهیم خرید رژ لب را سرگرم کننده تر از همیشه انجام دهیم ، و شاید کمی اعتیاد آور باشد.”
اعتیاد

Dulux

شرکت رنگ Dulux سعی کرده است یک مشکل قدیمی را با برنامه خود حل کند – مشکل گلدان های تستر رنگ.

برنامه Visualiser این امکان را به کاربران می دهد که دوربین های خود را روی یک دیوار نشان دهند و ببینند که چه رنگ های فردی روی دیوارهای خود ظاهر می شوند برنامه لبه های دیواری را می خواند و هر رنگی را که کاربر بخواهد روی دیوار می گذارد.

مجدداً ، این شرکت دارای یک کارکرد داخلی برای سفارش رنگ است ، با فوریت AR به عنوان یک تردید برای تشویق فروش است.

TopShop

البته همه نمونه های AR در خرده فروشی فقط به برنامه ها محدود نمی شود. در اوایل AR ، TopShop یک اتاق رختکن تقویت را طراحی کرد.

با استفاده از فناوری Kinect مایکروسافت ، این شرکت توانست به مشتریان نشان دهد که چگونه لباس ها روی آنها نگاه می شود بدون اینکه مشتری مجبور شود تغییر کند.

نتیجه گیری

با توجه به ۲٫۴ میلیارد کاربر تلفن های هوشمند در جهان ، طبق مجله بازاریابی موبایل ، به راحتی می توان فهمید که چرا مشاغل سعی می کنند تلفن را در خرده فروشی بگنجانند.

موبایل

با این حال ، این آمار فراتر از تکثیر تلفن ها است.

آمارهای دریافتی از خرده فروشی نشان می دهد که ۶۱٪ از خریداران فروشگاههایی را ترجیح می دهند که تجربیات واقعیت افزوده را ارائه می دهند ، ۷۱٪ بیشتر باز می گردند و ۴۰٪ اگر می توانند آن را در AR تجربه کنند ، هزینه بیشتری را برای یک محصول پرداخت می کنند.

ایوان وارسامیس از گجتت جریان می گوید زمان برای صفحه دو تا سه برابر بیشتر از مشتریان که از آن استفاده نمی کنند بیشتر است.

این نشان می دهد که AR می تواند فروش ، هزینه و وفاداری مصرف کننده را افزایش دهد.

از دید کاربر ، AR امکان آزمایش پیش خرید محصولات را فراهم می کند و باعث می شود روند خرید احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

این امر خریدهای اختصاصی و خاص را برای همه مشتریان ایجاد می کند.

با توجه به افزوده:

با وجود مصرف کنندگان بیشتر تصمیم گیری در مورد خرید خود را از طریق درگاه های آنلاین ، فرصت های خرده فروشی آنلاین گسترش می یابد. برای حفظ رقابت و سودآور بودن ، دیگر کافی نیست که حضور آنلاین داشته باشیم. تجربه خرید شما در حال حاضر باید شخصی و تعاملی باشد تا بتواند عدم اطمینان خریدار را کاهش دهد و از طریق رضایت مصرف کننده سودآوری کند.

با توجه به همه اینها ، و با یادآوری اندازه شرکت هایی که در حال حاضر روی آن سوار شده اند ، سخت نیست که بتوانید در سه تا پنج سال آینده تأثیر عمده ای بر فضای خرده فروشی بگذارد.